Medlemskab

Personer på marked

I Danmark bliver man medlem af Den Danske Folkekirke ved den kristne dåb, foretaget i folkekirken.

Hvis du allerede er døbt  og ønsker at blive genindmeldt (fordi du tidligere har meldt dig ud), eller hvis du er døbt i et andet trossamfund og nu ønsker medlemskab af folkekirken, skal du kontakte sognepræst Pernille Østrem eller Thomas Høg Nørager som melder dig ind. Vi skal kun bruge din fødseldato/-måned/-år og dit navn. Skriv eller ring til Pernille: poes@km.dk tlf: 30360925; eller skriv eller ring til Thomas: thn@km.dk tlf: 61224126

Hvis du er blevet døbt i et andet land eller i et andet trossamfund, skal du fremvise din dåbsattest.

Du er også velkommen til at komme forbi til en kop kaffe og evt. blive meldt ind ved personligt fremmøde.

Hvis du ikke er døbt , skal du døbes for at blive meldt ind i folkekirken. Kontakt præsten for at planlægge, hvad der skal ske forud for dåben.

Afhængig af dine ønsker og forudsætninger planlægger I sammen, hvordan dette skal foregå: fx samtaler, undervisning og gudstjenester i en periode frem til dåben.

I skal vide

- At i Stefanskirken vier vi alle, uanset seksuel orientering og kønsidentitet
- At i Stefanskirken vier vi også fraskilte

For at blive viet, skal minimum en af jer skal være medlem af folkekirken – hvis du ikke er medlem, og ønsker at blive det, er du velkommen til at melde dig ind her.

Kirketårn med regnbue flag

Foto @kristinereinhold

Meld dig ind!

Elsk din næste, meld dig ind

Ikke medlem af folkekirken? Bare rolig - det kan ordnes. Du kan være med til at bidrage til fællesskabet, menneskeligt, som økonomisk. Du er velkommen!

Skriv en besked til en af præsterne via vores kontaktformular. Oplys dit navn og dine kontaktinformationer, så vil de kontakte dig til en snak om, hvordan du kan melde dig ind.

Du er også velkommen til at tage en snak med en af præsterne i forbindelse med højmessen om søndagen.