Bryllupsmesse

Stefanskirken holder Bryllupsmesse hvert forår, hvor der er mulighed for at møde præsterne, deltage i et »rehersal-wedding«, få en guided tour af organisten udi bryllupsmusik, deltage i forskellige workshops om bryllup og ægteskab og i det hele taget få stillet alle spørgsmålene og tænkt en masse bryllups-tanker i en uformel og hyggelig stemning. Hvis du skal giftes i løbet af sommeren eller efteråret, modtager du automatisk en invitation til messen.

Hvornår?

Bryllupsmessen 2024 finder sted søndag den 14. april. Vi starter med en festlig højmesse kl. 11, hvor kirken er pyntet til fest, og hvor der i løbet af gudstjenesten bliver spillet særlige musikalske indslag, som kunne være passende til et bryllup. Efter højmessen spiser vi frokost kl. 12. Bryllupsmessen varer til ca. kl. 15.

- Hvor var det dejligt at bruge en hel, rolig eftermiddag på at tænke på vores bryllup. Vi blev klogere på ægteskabets betydning, og på hvilken rolle kirken spiller. Allerbedst var det at få taget hul på at glæde sig sammen, for i de travle hverdage med børn og job fokuserer man meget på alt det praktiske omkring festen i stedet for det, som det handler om: tro, håb & kærlighed!

- Elsebeth & Michael, deltagere ved bryllupsmessen