Gode grunde til dåb i Stefanskirken

Der er mange gode grunde til at holde dåb i Stefanskirken. Her er nogle ting, som dåbsfamilier og præster har sagt om dåben:

• At fejre at vi er en del af et fællesskab, hvor hver enkelt er unik og uvurderlig. Og at fejre at vi tror på, at sådan ser Gud også på os.
    • At samle familier og venner og naboer og alle de andre, der føler de hører til i Stefanskirken. Samle alle, og sige at vi har brug for støtte og opbakning til at skabe et godt liv for vores lille barn.
    • At vælge faddere, der skal være knyttet til vores barn resten af livet, mennesker der vil være med til at formidle de kristne værdier til barnet.
    • At bekræfte sin tro på Gud som altings skaber, på Gud som kærlighedens ophav og fejre det sammen med hele menigheden.
    • At samle trådene i livet i troen på at Gud ser os som sine børn, og at han skænker os Helligånden og syndernes forladelse.